Nya annonseringsmöjligheter på Threads – en plattform för samtal och konvertering

Threads Meta

Meta fortsätter att utveckla sitt ekosystem för att hjälpa varumärken att inte bara synas, utan skapa relationer som driver verkliga resultat. Ett tydligt tecken på detta är de senaste uppdateringarna för Threads, som nu blir en allt mer relevant kanal för annonsering och varumärkesbyggande.

Med över 400 miljoner månatliga användare och ett tydligt fokus på autentiska samtal, är Threads en plattform där människor både upptäcker, engagerar sig i och följer varumärken. Faktum är att tre av fyra användare på Threads följer minst ett företag – vilket skapar stora möjligheter för både varumärkesnärvaro och affärsdrivande kommunikation.

Vad är nytt?

Meta breddar nu annonseringsmöjligheterna på Threads med:

  • Fler annonsformat: Test av 4:5-rendering för bild- och videoannonser, samt carousel-annonser
  • Stöd för Advantage+ katalogannonser och appkampanjer (testas snart)
  • Möjlighet att annonsera utan Threads-profil: Använd ert Instagramkonto eller inlägg från Facebook/Instagram direkt i Ads Manager för att annonsera på Threads

Det här gör det enklare för fler företag att snabbt komma igång med annonsering och delta i samtalet där det redan sker.

Precision och effektivitet med Value Rules

En annan viktig nyhet från Meta är att ”value rules” nu även gäller för kampanjer med awareness- och engagement-mål. Detta innebär att man direkt i Ads Manager kan styra vilken typ av värde eller målgrupp som ska prioriteras. Tidigare fanns detta bara för konverteringsdrivna kampanjer (t.ex. försäljning och appinstallationer).

Resultatet? Testkampanjer visar att annonser med värdefulla regler ger 2x fler högvärdeskonverteringar jämfört med traditionella kampanjer.

Bättre resultat för trafikdrivande annonser

Meta förbättrar även optimeringen för ”landing page views”, vilket är extra värdefullt för varumärken som inte har full tillgång till Meta-pixeln (t.ex. CPG-företag som säljer via återförsäljare).

Nu kan man i Ads Manager rikta trafik mot personer som inte bara klickar – utan som med hög sannolikhet faktiskt laddar sidan. Detta har visat sig ge:

  • 31% lägre kostnad per laddad landningssida
  • Lägre bounce rate
  • Mer relevant och kvalitativ trafik

Vill du veta mer om hur vi jobbar med Meta och hur du kan dra nytta av Threads som en växande kanal för varumärkesnärvaro och konvertering?

Kontakta oss på Market Solutions.


Kontakta oss

Kontakta oss

Har du en fråga eller vill boka ett möte? Fyll i dina kontaktuppgifter så hör vi av oss!

    Skyddas av Google reCaptcha

    Tack! Vi hör av oss till dig.

    Tack!

    Vi hör av oss till dig.