Vill du läsa fler artiklar?
I vårt nyhetsbrev uppdaterar vi dig på allt som hjälper dig ta din marknadsföring till nästa nivå.
Är du van vid att följa dina medieinvesteringar via tjocka rapporter i PDF-format? Vi förespråkar en annan väg. Med digitala rapporteringsverktyg ger vi våra kunder chansen att följa sina medieinvesteringar i realtid – tydligt, lättbegripligt och kostnadseffektivt. Här ger vi våra bästa argument varför du bör gå över till ett digitalt rapporteringsverktyg.
Att kunna mäta och följa effekten av sina medieinvesteringar är A och O för att optimera sina marknadsföringsinsatser. Utan kunskap om vilka åtgärder som ger bäst effekt famnar man i blindo när marknadsföringsbudgeten ska fördelas.
Därför är det av största vikt att både samla in data och att sammanställa den på ett begripligt sätt.
Samtidigt vill du inte att för stor del av tiden och budgeten ska gå åt till uträkningar, sammanställning av data och kontrollräknande. Under lång tid har rapportering av marknadsföringsinsatser krävt betydande manuellt arbete, men med moderna digitala rapporteringsverktyg kan stora delar av processen automatiseras.
I stället för att en gång om året ta del av en lunta papper med svårbegripliga diagram och slutsatser som borde ha fattats långt tidigare kan du i realtid se hur kampanjer presterar – och justera strategin därefter. Det i sig ger dig stora möjligheter att både spara tid och pengar.
1. Transparent och datadrivet beslutsfattande: Det huvudsakliga syftet med digitala rapporteringsverktyg är att de ger insikt i hur varje kampanj presterar. Genom att ha tillgång till tydliga och omfattande rapporter kan våra kunder fatta informerade beslut baserat på konkreta data. Detta skapar en transparent relation mellan oss som mediebyrå och våra kunder, vilket bygger förtroende och långsiktiga samarbeten.
2. Följ resultatet i realtid: Möjligheten att följa kampanjernas prestationer i realtid är en annan betydande fördel. Med realtidsdata kan vi snabbt identifiera vilka kampanjer som fungerar bra och vilka som behöver justeras. Detta möjliggör snabba åtgärder och optimeringar, vilket i sin tur kan leda till högre avkastning och bättre resursallokering.
3. Kostnadseffektivt: Med automatiserade processer tar framställandet av rapporter betydligt kortare tid än vid manuellt arbete. Det gör processen betydligt mer kostnadseffektiv. Genom att noggrant övervaka effekten av digitala marknadsföringskampanjer kan vi dessutom identifiera vilka kanaler och strategier som ger bäst resultat för investerade pengar. Medel kan därefter omfördelas till de mest framgångsrika, och snabbt möjliggöra mer kostnadseffektiv användning av marknadsföringsbudgeten.
4. Lätt att anpassa: Är du intresserad av statistik och vill kunna nagelfara varenda siffra – eller vill du helst bara ta del av slutsatser och analys? Med digitala rapporteringsverktyg är det enkelt att anpassa innehållet efter dina önskemål och behov.
Vi ser digital, realtidsuppdaterad rapportering som en självklarhet. Våra skräddarsydda dashboards och rapporter byggs utifrån de KPI:er som är viktigast för dig som kund. Genom smarta API-kopplingar hämtar vi realtidsdata från dina digitala medieinvesteringar och egna system – och vid behov integrerar vi även offline-data. Detta ger dig en tydlig överblick över dina viktigaste nyckeltal, presenterade i en visuellt lättillgänglig rapport som även den sifferointresserade snabbt kan ta till sig. Oavsett om du vill ha en snabb sammanfattning eller djupdyka i detaljer anpassar vi rapporteringen helt efter dina behov.
Med oss som mediebyrå får du bättre koll på effekten av varje investerad krona. Oavsett om du behöver en dashboard för att följa dina satsningar i realtid eller mer omfattande rapporter i särskilda intervall så bygger vi skräddarsydda rapporter utifrån dina behov.
Kontakta oss – och lyft din marknadsföring.
Har du en fråga eller vill boka ett möte? Fyll i dina kontaktuppgifter så hör vi av oss!
Vi hör av oss till dig.