Läs mer nedan

SOS alarm

Tillsammans med ett av Sveriges mest kända och respekterade varumärken och kreativa byrån Strateg Agency hade vi nöjet att vara med och bidra till att göra Sverige lite tryggare. Detta genom en kännedomskampanj för SOS Alarms 112-app. En app där allmänheten bland annat kan omvärldsbevaka sitt närområde, men också larma genom vid behov.

Samarbetet i siffror

Målgrupp
ÖKAD ANVÄNDNING AV APPEN

Antalet nedladdningar av 112-appen ökade kraftigt under kampanjperioden, vilket visar hur vi nådde ut med ett livsviktigt budskap till hela Sverige.

Annonsering
500% AVKASTNING PÅ ANNONSBUDGETEN

Kampanjen levererade ett annonsvärde på hela 500% av investeringen – en imponerande avkastning under en av årets mest konkurrensutsatta annonsperioder

Marknadsföring
NATIONELL RÄCKVIDD

Med en rikstäckande utomhuskampanj och digital annonsering nådde vi miljontals människor och skapade en kraftig ökning i både kännedom och engagemang.

Så lyckades vi

Kampanjens primära mål var att upplysa om 112-appen och bidra till ett fortsatt starkt förtroende för SOS Alarm hos allmänheten. Med dessa mål som utgångspunkt var kampanjen inriktad på räckvidd/observationsvärde primärt, sekundärt trafik och nedladdningar.

Mediestrategin landade i en mix av en nationell utomhuskampanj med såväl tryckta annonsytor som digitala skärmar samt digital annonsering i exempelvis sociala medier och på några av de största sajterna i landet.

Sos alarm app intagram annons
Sos alarm case Market solutions

Annonsvärde på 500% av mediebudgeten

OOH (out of home/utomhusreklam)-ytorna gav oss en hög räckvidd (såväl bruttoräckvidd som nettoräckvidd) samt ett bra observationsvärde. Den digitala delen av kampanjen var en kombination av räckviddsinriktad annonsering (programmatiskt och fasta placeringar) och trafikoptimerat (SoMe) samt styrt mot mobila enheter för optimal konvertering från klick till nedladdning av applikation.

När vi summerade kampanjen kunde vi se en tydlig ökning av appnedladdningar under kampanjperioden samt ett annonsvärde på närmare 500% av mediebudgeten, detta under en tid på året (december) där annonsytorna generellt är som dyrast. Och sist men inte minst är vår förhoppning att vi bidrog till att göra Sverige lite tryggare.

Exempel på vad vi har gjort

Market solutions swirl

Boka ett möte med oss

Vill du veta mer om hur vi hjälper andra företag och skulle kunna hjälpa just ditt företag? Hör gärna av dig så berättar vi mer!

    Skyddas av Google reCaptcha

    Tack! Vi hör av oss till dig inom kort.

    Tack!

    Vi hör av oss till dig inom kort.

    Kontakta oss

    Kontakta oss

    Har du en fråga eller vill boka ett möte? Fyll i dina kontaktuppgifter så hör vi av oss!

      Skyddas av Google reCaptcha

      Tack! Vi hör av oss till dig.

      Tack!

      Vi hör av oss till dig.