SOS alarm
Tillsammans med ett av Sveriges mest kända och respekterade varumärken och kreativa byrån Strateg Agency hade vi nöjet att vara med och bidra till att göra Sverige lite tryggare. Detta genom en kännedomskampanj för SOS Alarms 112-app. En app där allmänheten bland annat kan omvärldsbevaka sitt närområde, men också larma genom vid behov.
Kampanjens primära mål var att upplysa om 112-appen och bidra till ett fortsatt starkt förtroende för SOS Alarm hos allmänheten. Med dessa mål som utgångspunkt var kampanjen inriktad på räckvidd/observationsvärde primärt, sekundärt trafik och nedladdningar.
Mediestrategin landade i en mix av en nationell utomhuskampanj med såväl tryckta annonsytor som digitala skärmar samt digital annonsering i exempelvis sociala medier och på några av de största sajterna i landet.
OOH (out of home/utomhusreklam)-ytorna gav oss en hög räckvidd (såväl bruttoräckvidd som nettoräckvidd) samt ett bra observationsvärde. Den digitala delen av kampanjen var en kombination av räckviddsinriktad annonsering (programmatiskt och fasta placeringar) och trafikoptimerat (SoMe) samt styrt mot mobila enheter för optimal konvertering från klick till nedladdning av applikation.
När vi summerade kampanjen kunde vi se en tydlig ökning av appnedladdningar under kampanjperioden samt ett annonsvärde på närmare 500% av mediebudgeten, detta under en tid på året (december) där annonsytorna generellt är som dyrast. Och sist men inte minst är vår förhoppning att vi bidrog till att göra Sverige lite tryggare.
Boka ett möte med oss
Vill du veta mer om hur vi hjälper andra företag och skulle kunna hjälpa just ditt företag? Hör gärna av dig så berättar vi mer!
Tack!
Vi hör av oss till dig inom kort.