Ett partnerskap grundat på gemensamma värderingar
Sedan september 2024 har vi haft förmånen att arbeta med Stiftelsen Stora Sköndal och deras löpande marknadsföring för att nå de definierade mål som satts för deras marknadsföring.
Stiftelsen Stora Sköndal är en idéburen och icke vinstutdelande organisation med verksamhet inom stöd, vård, omsorg, utbildning och forskning. Stiftelsens syfte är att jobba för att människor ska få växa och utvecklas utifrån sina unika förutsättningar.
I ett nära och strategiskt samarbete har vi förmånen att arbeta tillsammans med Josephine Uppman, marknads- och kommunikationschef på Stiftelsen Stora Sköndal, samt Pernilla Jonsson från kommunikationsbyrån Kombo. Denna tre-enighet har visat sig vara en framgångsmodell – där idéer, insikter och expertis flätas samman för att skapa starka resultat.
Simon Otterstedt, Marketing Specialist, Market Solutions.
TikTok tog sommarkampanjen till nästa nivå
Ett tydligt exempel på detta är kampanjen för att öka antalet sommarjobbsansökningar inom äldreomsorgen, som lanserades våren 2025. Målgruppen var personer från 18 år och uppåt – en bred målgrupp som kräver olika kanaler beroende på vilka i målgrupepen som vi kommunicerar till. Därför tog vi tillsammans, ett strategiskt beslut att för den yngre delen av målgruppen, inkludera TikTok i marknadsmixen – en plattform som snabbt vuxit till en självklar del av just den här målgruppens vardag.
Att inkludera TikTok i kampanjen var ett strategiskt val baserat på att möta målgruppen i ett sammanhang där de spenderar mycket tid och där formatet uppmuntrar till kreativitet och autentiskt uttryck. Dessutom var det även ett nytt steg för kunden, som inte tidigare haft plattformen i sin mediemix. Tillsammans kunde vi genomföra en datadriven satsning där rätt innehåll placerades i rätt kontext och med rätt tonalitet – med mycket god effekt.
Genom att kombinera insikter från Josephine Uppman, kreativ höjd från Pernilla Jonsson på kommunikationsbyrån Kombo och vår kanalstrategiska expertis kunde vi tillsammans skapa en helhetskampanj som verkligen träffade rätt.
För att säkerställa att vi verkligen nådde fram med rätt budskap testade vi löpande flera olika annonser i samtliga kanaler. Genom kontinuerliga A/B-tester kunde vi snabbt identifiera vilka uttryck, tonaliteter och call to actions som fungerade bäst – och därefter optimera kampanjen i realtid. Det gjorde att vi kunde styra budgeten till de annonser som gav störst effekt, och skapa relevant kommunikation i exakt rätt sammanhang.
Vårt samarbete
Utöver enskilda kampanjer samarbetar vi löpande med kunden kring deras övergripande marknadsföring. Arbetet präglas av en strategisk helhetssyn där varje insats vilar på insikter från data, kontinuerlig analys och tydliga mål. Genom att kombinera kreativt och välarbetat innehåll med ett strukturerat, datadrivet arbetssätt bygger vi kampanjer och aktiviteter som både stärker varumärket och driver konvertering. Medievalen anpassas efter syfte, målgrupp och fas – och sträcker sig från Google Ads, YouTube, Meta och TikTok till SEO och programmatisk annonsering. På så sätt kan vi säkerställa att varje investering bidrar till helheten och ger verklig effekt – både på kort och lång sikt.
Jag uppskattar verkligen det engagemang som Market Solutions visar för oss som organisation. Samarbetet präglas av lyhördhet, driv och en genuin vilja att skapa resultat – det gör det både värdefullt och roligt att arbeta tillsammans.”
Josephine Uppman, Marknad- och kommunikationschef, Stiftelsen Stora Sköndal.
Exempel på vad vi har gjort

Prenumera på vårt nyhetsbrev
Vill du ha fler insikter om hur du kan arbeta smartare med marknadsföring? Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, case och konkreta tips direkt i inkorgen.