Vill du läsa fler artiklar?
I vårt nyhetsbrev uppdaterar vi dig på allt som hjälper dig ta din marknadsföring till nästa nivå.
Karl-Viktor Jorkby får kunderna att förstå nyttan av deras medieköp. Med honom kan du prata medieköp, rapporter och analys. Här kan du lära känna Karl-Viktor lite bättre.
Karl-Viktor Jorkby lämnande jobbet som vice butikschef för att sadla om till en karriär inom marknadsföring. Efter en väl genomförd praktik på Market Solutions var det ett självklart val både för honom och för bolaget att gå över till en anställning.
Erfarenheten som butikschef bär han med sig när han pratar med kunder och förklarar resultaten av deras medieköp på ett lättbegripligt sätt.
– Att bara säga till kunden att ”det här är bra” utan att förklara varför kan riskera att vilseleda. En kund kan sakna perspektiv i den digitala marknadsföringen kring vad som är standardnivåer i branschen. De kanske också enbart jämför med sina egna siffror från tidigare år. Vi måste kunna presentera vår data på ett sätt så att alla förstår – det är en förutsättning för att vi ska kunna behålla våra kunder, säger Karl-Viktor.
Hos Market Solutions lyfter han fram nyttan av en automatiserad process för att inhämta och sammanställa data över resultaten från våra kampanjer, i stället för att spilla tid på att göra jobbet manuellt.
– Nu lägger vi största delen av tiden på analys av data och utvärderar vilka förbättringsområden som finns. I slutändan blir det bättre för kunden eftersom strategibesluten vi fattar blir grundade i en gedigen analys.
Karl-Viktor är utbildad digital analytiker på IHM Business School i Göteborg. Han kommer från Mölndal och har arbetat på Market Solutions sedan juni 2022.
Kontakta Karl-Viktor om du vill prata om fotboll, träning eller marknadsföring.
Har du en fråga eller vill boka ett möte? Fyll i dina kontaktuppgifter så hör vi av oss!
Vi hör av oss till dig.