En förlängd arm till marknadsteamet hos en växande global väskaktör
När Db kontaktade oss 2023 var deras mål tydligt – att öka varumärkeskännedomen i strategiskt utvalda europeiska städer för att driva försäljning, både online och i butik.
För att lyckas med detta behövde de en partner som kunde stärka deras inhouse-team, hantera medieköp och strategiskt planera kampanjerna i samspel med deras andra byråsamarbeten. Många insatser krävde snabba beslut och korta ledtider, något vi lyckades leverera på gång på gång.
Vi blev en naturlig förlängning av Db:s marknadsorganisation, där vi bidrog med insikter, strategi och operativt genomförande.

Bakgrund & uppdrag
När Db kontaktade oss 2023 var deras mål tydligt – att öka varumärkeskännedomen i strategiskt utvalda europeiska städer för att driva försäljning, både online och i butik.
För att lyckas med detta behövde de en partner som kunde stärka deras inhouse-team, hantera medieköp och strategiskt planera kampanjerna i samspel med deras andra byråsamarbeten. Vi blev en naturlig förlängning av Db:s marknadsorganisation, där vi bidrog med insikter, strategi och operativt genomförande.
Vi värdesätter att Market Solutions verkligen bryr sig om att göra ett bra jobb, är proaktiva, flexibla och kreativa. De förstår våra behov och det gör alltid att de alltid överlevererar.
Oscar Risberg, Growth Marketing D_b_
Om Db
Db grundades 2009 av bland andra Jon Olsson under namnet Douchebags. Visionen var att göra resande enklare genom innovativa och smart designade väskor – något som snabbt satte dem på kartan.
Idag erbjuder Db ett brett sortiment av resväskor, ryggsäckar och specialväskor för t.ex. skid- och surfbrädor. Under 2024 fick de ännu ett bevis på sin framgång när LVMH Luxury Ventures gick in som minoritetsägare – en tydlig signal att uppstickaren har fångat giganternas uppmärksamhet.


Boka ett möte med oss
Vill du veta mer om hur vi hjälper andra företag och skulle kunna hjälpa just ditt företag? Hör gärna av dig så berättar vi mer!

Tack!
Vi hör av oss till dig inom kort.