
Samarbetspartners
Genom åren har vi hjälpt hundratals företag att förbättra sin marknadsföring. Många av dem har varit med oss under lång tid. Med långsiktiga strategier och tillit till varandra delar vi glädjen i deras framgångar.
Vi ser dem som våra samarbetspartners.
Db
När Db kontaktade oss 2023 var målet tydligt – att öka varumärkeskännedomen i utvalda europeiska städer och driva försäljning både online och i butik.
De behövde en partner som kunde stärka deras inhouse-team, hantera medieköp och planera kampanjer strategiskt i samspel med andra byråer.

Flexmassage
Med varm hand och höga ambitioner har Flexmassage vuxit i en imponerande takt. Vi på Market Solutions har varit en bidragande faktor under tillväxtresan – sedan samarbetets början har bolagets omsättning nästan tiodubblats.
Beach Center
Vi har sedan starten av vårt samarbete haft nöjet att arbeta tätt ihop med Beach Center och deras marknadschef Anders Nordahl. Därigenom har vi varit med och bidragit till den fina tillväxten som de har haft. Sedan samarbetets start har de ökat hela 35% i omsättning!


Bought By Many
Tillsammans med våra vänner på Strateg Agency genomförde vi en kampanj för djurförsäkringsbolaget Bought By Many.
SOS Alarm
Tillsammans med ett av Sveriges mest kända och respekterade varumärken och kreativa byrån Strateg Agency hade vi nöjet att vara med och bidra till att göra Sverige lite tryggare. Detta genom en kännedomskampanj för SOS Alarms 112-app.

Indus
Fördubblad omsättning. Fördubblad organisk trafik till hemsidan. Sedan Indus började samarbeta med oss på Market Solutions har siffrorna pekat stadigt uppåt. Med ett helhetsgrepp om marknadsföringen har Market Solutions blivit en extern marknadsavdelning som Indus kan luta sig mot – i vått och torrt.
Götaplatsens Foto
Redan från samarbetets början har vårt fokus varit tydligt – att hjälpa Götaplatsens Foto att öka sin försäljning. Vi har arbetat efter en OMNI-Channel-strategi, där både den fysiska butiken och butikens e-handel ska hänga ihop på ett enhetligt sätt och båda bidra till ökade försäljningssiffror.
Sedan samarbetets början 2016 har siffrorna pekat stadigt uppåt.

Frihamnsdagarna
Vi är väldigt glada över vårt strategiska samarbete med Frihamnsdagarna. Målet med vårt samarbete är att nå ut till en bredare publik för att skapa ett bättre evenemang där fler röster blir hörda.
TedxGöteborg
Vi känner starkt för Tedx mission att sprida idéer som förändrar världen.
Detta samarbete är Pro Bono, vilket innebär att vi gör det ideellt. Anledningen till att vi engagerar oss är enkel: vi känner starkt för deras mission att sprida idéer som förändrar världen. Det är en möjlighet för oss att bidra till något vi verkligen brinner för, och arbeta tillsammans med ett dynamiskt och inspirerande team.


Fogspecialisten
Vi ökade Fogspecialistens konverteringsgrad med 74 %. Fogspecialisten, en ledande aktör inom fogmaterial och relaterade produkter, hade en stabil onlineförsäljning men behövde förbättra konverteringsfrekvensen i sin webbshop. Utmaningen låg i att skapa en mer användarvänlig och effektiv shoppingupplevelse som ledde till fler avslut och ökade antalet köp.
Svenska hus
I samarbetet med Svenska Hus har vi utvecklat kommunikation som stärker både platsen och affären. Genom strategisk rådgivning, innehåll som engagerar och en visuell linje som speglar deras långsiktiga värden har vi ökat synligheten och skapat tydligare koppling mellan fastighet, varumärke och målgrupp.
Ett partnerskap där vi tillsammans bygger mer än fastigheter – vi bygger förtroende.


Skåneportar
Sedan 2016 har vi haft förtroendet att vara Skåneportars strategiska partner i deras digitala utveckling. Som specialister på garageportar med höga krav på kvalitet, behövde de en digital närvaro som matchade deras erbjudande.
Genom ett långsiktigt och nära samarbete har vi tagit fram en helhetslösning som kombinerar sökmarknadsföring (SEM), sökmotoroptimering (SEO), sociala medier, medierådgivning och kontinuerlig webboptimering.
Stiftelsen Stora Sköndal
Sedan 2024 är vi strategisk partner till Stora Sköndal. I en kampanj för att rekrytera sommarvikarier använde vi TikTok för att nå unga – ett nytt grepp som gav över 2,8 miljoner visningar och ökade ansökningarna med 57 %. Ett tydligt exempel på vad rätt strategi, samarbete och datadriven annonsering kan åstadkomma.
Fler samarbetspartners
Vi är väldigt glada över att få hjälpa så många olika företag i olika storlekar och branscher. Nedan ser du några av våra kunder som vi har samarbetat med över åren.